הסכם השתתפות בסדנת שמ”פ

הסכם זה מבהיר את תנאי ההשתתפות בסדנאות שמ”פ ומפרט את ההתחייבויות והאחריות של מיכל שונברון (“המנחה”) ושל המשתתפת (“התלמידה”).   

א. הבהרות כלליות

  1. לימוד שמ”פ הוא בחירה אישית. השימוש בשיטה ויישומה נובעים מהרצון האישי וההחלטה של התלמידה לקחת שליטה ואחריות על הבריאות המינית והפוריות שלה.
  2. שמ”פ היא כלי ושיטה לזיהוי הימים הפוריים והלא פוריים של המחזור החודשי. לרוב היא משמשת למניעת הריון אך מתאימה גם להשגת הריון ולמודעות נשית כוללת. שמ”פ מפחיתה את התלות באמצעי מניעה אחרים, אך אינה מבטלת או שוללת את השימוש בשיטות נוספות אם וכאשר זוג רוצה לקיים יחסי מין בימים הפוריים והטרום-פוריים של המחזור.
  3. מחקרים מראים על יעילות של עד 98% בקרב זוגות המיישמים את שמ”פ (או וריאציה אחרת של השיטות המשולבות- Sympto-Thermal Methods). ההסבר לכך הוא שלא מעט זוגות מחליטים להימנע מיחסי מין מלאים במהלך הימים הפוריים ועד שחלון הפוריות נסגר ע”פ שני סימני פוריות (חום השחר וההפרשה הטבעית). כלומר, במשך עד כשני שליש מימי המחזור, לא עולה על הדעת “לקחת סיכונים”. לצד האפשרות הסטטיסטית להגיע ליעילות די גבוהה בשימוש נכון ועקבי, ישנו גם מחיר – צמצום הימים בהם אנו זמינים למגע מיני מלא.  מכיוון שאופציה כזאת לא מתאימה לכל זוג, קיימת האפשרות לשלב שימוש בשיטות אחרות בימים שלפני סגירת החלון. 
  4. ברגע שמשלבים שיטות נוספות היעילות הסטטיסית של שיטות אלה תהיה מושפעת בעיקר מהבנת המשתמשת/ים, את אופן פעולתה של השיטה, איכות ניהול הטבלאות, ויישום של כללי השיטה בצורה נכונה ועקבית (ראה מאמר). כאשר זוג בוחר לסמוך על שיטות אחרות בימים הפוריים, היעילות של שמ”פ כבר לא רלוונטית לדיון. במקרה כזה, היעילות תימדד ביחס לסטטיסטיקה של השיטות שנבחרו, ומספר השיטות שהזוג בחר להשתמש בהן בימים הפוריים. 
  5. אצל זוג דתי השיטות לגבר (קונדום, משגל נסוג) בד”כ לא מקובלות ולכן נותרות שתי אופציות: קבלת היתר מרב לשימוש בדיאפרגמה יחד עם קוטל זרע (כימי או טבעי), או מנה כפולה של קוטלי זרע כמו נרות ופילם. כיוון שאף מחקר לא לקח בחשבון את הצרכים הייחודיים של זוגות שומרי נידה, לא קיימת סטטיסטיקה לגבי היעילות של מנה כפולה.
  6. ראוי לציין שאף אמצעי מניעה אינו מבטיח יעילות של 100% (למעט הימנעות ממין). שמ”פ אינה שיטה “עצמאית” או בלעדית. המשמעות היא שזוגות שרוצים למקסם את ימי “החופש המיני” במהלך המחזור, מבינים כי יש צורך בשתי שיטות בו זמנית בימי הפוריות (למשל דיאפרגמה וג’ל או קונדום וקוטל זרע). הם גם מבינים גם שבתקופת הלמידה (4-6 חודשים/מחזורים), השימוש בשיטת גיבוי אחת הוא הכרחי בימים שלפני חלון הפוריות. זוגות שבוחרים להסתמך רק על קונדום במועד הביוץ ובימים הפוריים נמצאים בסיכון להריון לא מתוכנן. אם קונדום נקרע או לא נשלף כמו שצריך, הסיכון מתקרב ל 100%! 
  7. אם תלמידה מתכננת להשתמש בשמ”פ כאמצעי מניעה, היא ובן זוגה ירצו להגיע להסכמה לגבי השימוש בשיטות אחרות במהלך ולפני הימים הפוריים לפני תחילת הסדנה או לפני שהתלמידה מפסיקה להשתמש בשיטות הורמונליות כמו גלולות או התקן תוך רחמי.
  8. במהלך תקופת הלמידה (בדרך כלל 3-4 חודשים או מחזורים), חלק מהתלמידות יוכלו לסמוך על שמ”פ מוקדם יותר מאחרות, בהתאם לסטטוס ההורמונלי שלהן. למשל, אם תלמידה נמצאת בתקופת מעבר הורמונלי, בדיוק הפסיקה או עומדת להפסיק להשתמש באמצעי מניעה הורמונליים, לאחר הפלה, או שבדיוק קיבלה את הווסת הראשונה לאחר לידה, ייתכן שיידרש זמן נוסף כדי לתת לגוף להתאזן מחדש כך שניתן יהיה ליישם את כללי השיטה בבטחה. שמ”פ היא אמצעי מניעה חלקי בלבד ויכולה להיות מאוד “לא סלחנית” בשימוש לא נכון.
  9. שמ”פ אינה מגינה מפני זיהומים או מחלות המועברות במגע מיני.
  10. אמהות מניקות מוזמנות להביא את התינוקות לסדנה ולהשתיק את המיקרופון שלהן במידה ויש רעש או הפרעות.
  11. אם תלמידה אינה יכולה להשתתף באחד מארבע המפגשים, ניתן להקליט אותו ולשתף לאחר מכן (בהסכמת הנשים בקבוצה).

ב. התחייבות ואחריות של המנחה 

  1. המנחה אחראית על הוראת שמ”פ על פי הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר (10 שעות לימוד) תוך שימוש בשאלונים, דפי מידע, מצגות, פרוטוקול מעקב, סרטוני הפרשה, ניתוח טבלאות וכלי מיומנות ליישום אפקטיבי והגברת הביטחון.
  2. במהלך תקופת הלמידה ובמשך שנה שלמה, המנחה תבצע מעקב פרטני (באמצעות טלפון, וואטסאפ, הודעת טקסט, דוא”ל וכו’). בדרך כלל, תלמידות יכולות לצפות למענה לפניותיהן בתוך 24 שעות והן זכאיות לזמינות לפי דרישה לייעוץ והכוונה אישית. 
  3. במידה ויתגלו בעיות פריון או ענייני בריאות אחרים במהלך תקופת הסדנה, המנחה תספק לתלמידה הנחיות רלוונטיות, הפניות לבדיקות אבחון וטיפולים, ליווי, משוב ותמיכה. הדרכה זו אינה תחליף לייעוץ, אבחון וטיפול רפואי.
  4. המנחה אינה אחראית למקרים בהם נעשה שימוש לא נכון בשמ”פ, דבר שעלול לגרום להריון לא מתוכנן. 
  5. המנחה מתחייבת לעבוד עם כל תלמידה ולתמוך בה באופן פרטני למשך שנה מיום תחילת הסדנה.

ג. מחויבות ואחריות של התלמידה 

התלמידה מבינה כי:

  1. התחייבות לסדנה פירושה לקיחת אחריות לקבוצה ולמנחה. סדנה יכולה להתקיים כאשר כל משתתפת: א) בוחרת תאריך שהיא יכולה להתחייב אליו ב) ממלאת את טופס הבריאות לפחות שבוע מראש, ג) מאשרת השתתפות לאחר קבלת ההזמנה בדוא”ל, וד) מעבירה את דמי הפקדון לפחות שבוע מראש.
  2. עליה לנהל מעקב ורישום של נתוני המחזור שלה בטבלאות במשך חודשיים-שלושה לפחות לפני שתוכל להתחיל ליישם את השיטה באופן מעשי, זאת על מנת לאסוף נתונים אישיים ולזהות מגמות ודפוסים על סמך סימני הפוריות האישיים. כמו כן, לוקח זמן לרכוש ידע, ניסיון, מיומנויות ואמון בשיטה כדי לסמוך עליה ולהגיע ליעילות מעשית גבוהה. 
  3. מוטיבציה, מחויבות והתמדה במהלך תקופת הלמידה הם גורמי המפתח להצלחת השיטה, הן מבחינת יעילות והן מבחינת הביטחון העצמי.  
  4. על התלמידה לקחת חלק פעיל בסדנה, לקרוא את כל חומרי הלמידה, לבצע מטלות ולהדגים את הבנתה באמצעות פענוח טבלאות. 

ד. אחריות התלמידה בכל הנוגע לאתיקה בסדנה ותהליך קבוצתי

התלמידה מסכימה:

  1. לכבד את הזכויות והפרטיות של כל אחת מהמשתתפות. המשמעות היא שכל מידע אישי המשותף על ידי תלמידה בקבוצה, כולל שמות התלמידות, נשאר בגבולות הקבוצה ואינו נידון או משותף עם אחרים מחוץ לקבוצה. כל המידע האישי של משתתפות הסדנה הוא חסוי וסודי בהחלט. 
  2. לכבד את הדעות, האמונות והבחירות של המשתתפות האחרות בסדנא, מתוך הכרה שכל משתתפת מגיעה עם רקע, צרכים, מערכות יחסים וערכים משלה. פירוש הדבר הוא התנהגות מכבדת, בוגרת, וסובלנית גם במקרים של אי הסכמה. 
  3. לכבד הבדלים דתיים, תרבותיים ואחרים תוך חתירה למציאת המכנה המשותף עם יתר המשתתפות בסדנא. משתתפות הסדנא עשויות להיות דתיות או חילוניות, בנות כל העמים; רווקות, נשואות, יחידניות או בזוגיות, עם או בלי ילדים, בין אם מבחירה או מכורח הנסיבות; הטרוסקסואליות או להט”ביות וכאלו ללא הגדרה, הן עשויות להימצא בכל נקודה על הספקטרום שבין תמיכה מלאה ברפואה הקונבנציונלית לבין העדפת רפואה טבעית ומשלימה. כדי שהסדנה תהיה משמעותית ואפקטיבית, על המשתתפות להפגין כבוד אשר יסייע בטיפוח האמון, הפתיחות, הביטחון והתקשורת בקבוצה. 
  4. אין חובה לשתף מידע אינטימי ואישי בסדנה. כל משתתפת חופשיה לשתף את מה שנוח ורלוונטי עבורה. 
  5. לשוחח עם המנחה בפרטיות על כל נושא או סכסוך שעלול להפריע לדינמיקה הקבוצתית. 
  6. להגן ולשמור על כל חומר הלימוד שיימסר לה במהלך הסדנה. כל החומרים הכתובים והויזואליים (כולל מאמרים, תרשימים, סרטונים, מצגות וכדומה) המשמשים בסדנה הם לשימוש אישי ופרטי בלבד. בשום אופן אין להעתיק, לצלם, לשכפל, לערוך, לפרסם או לשתף אותו עם אחרים ללא הסכמת המנחה בכתב.
  7. לכבד את הגבולות המקצועיים: הסדנא מיועדת ללימוד אישי. תלמידה שהשתתפה בסדנא אינה מיומנת או מוסמכת ללמד אחרות. לימוד שמ”פ, במיוחד כשיטה למניעת הריון, הוא אחריות גדולה ורצינית. תלמידה שרוצה ללמד שמ”פ מוזמנת לשקול להעמיק את הכשרתה בקורס להסמכת מנחות שמ”פ
  8. לשים לב לגורם הזמן. אם תלמידה זקוקה ליותר זמן ותשומת לב סביב נושא אישי או ספציפי שאינו נוגע ליתר המשתתפות, מוטב לפנות למנחה באופן פרטני כדי לעמוד בלוח הזמנים של הסדנה.

ה. מדיניות תשלומים וביטולים

הסדנה מצריכה מינימום של 4-5 משתתפות.  ביטולים ודחיות של הרגע האחרון פוגעים בי ובשאר המשתתפות ולכן עליך להתחייב לתאריך שבחרת. 

  1. לשריון מקום בסדנה, יש לשלם דמי הרשמה על סך 25% ממחיר הסדנא. ניתן לשלם באמצעות העברה בנקאית או אפליקצית ביט. דמי ההרשמה יופחתו מהסכום הכולל. 
  2. את מחיר הסדנה המלא ניתן לחלק את הסכום הנותר למספר תשלומים בתיאום. 
  3. במקרה של ביטול כשבוע או יותר לפני תחילת הסדנא, התלמידה תקבל החזר כספי מלא.
  4. אם תלמידה מבטלת את השתתפותה פחות משבוע לפני המפגש הראשון, דמי ההרשמה לא יוחזרו. אותה תלמידה זכאית להצטרף לקבוצה אחרת בטווח של שלושה חודשים. 
  5. אם תלמידה משלמת את הסכום במלואו מראש, ומחליטה לנשור מהסדנה תוך שבעה ימים לאחר המפגש הראשון, יוחזרו כ-60% מהמחיר הכולל. אם תלמידה נושרת בכל עת לאחר הפגישה השנייה, סכום ההחזר יסוכם בין שני הצדדים. 
  6. במידה והמנחה מבטלת סדנה (מסיבות אישיות) יהיה ניתן לקבל את הפקדון בחזרה או להעביר אותו לסדנה עתידית.

ו. ליווי פרטני

  1. דמי הסדנא כוללים שנת ליווי חינם יחד עם כל מפגשי הריענון בעתיד, ללא עלות נוספת. לאחר סיום שנה זו יינתנו ייעוץ והכוונה פרטניים בתשלום סמלי של 150 ש”ח לשעה.
  2. בכל שאלה או בקשה ניתן ליצור קשר באמצעות הטלפון, וואטסאפ, דוא”ל או זום.

 

אני מצהירה שקראתי והבנתי את ההסכם ואני מסכימה לתנאים המפורטים בו.

 

_________________   __________________  

חתימה                                        תאריך