חוזרות הביתה אל חכמת הגוף

מודעות לפוריות ככלי לחיים בריאים

הי, שמי מיכל שונברון

אני מחנכת לבריאות נשים, עם רקע בבריאות הציבור ובבריאות רבייתית  של נשים וגברים. אני מתמחה בחינוך לפוריות, הנקה, אמצעי מניעה והשגת הריון, מיניות וטיפול עצמי הוליסטי. במשך 35 שנה לימדתי קרוב ל3,000 תלמידות את השיטה הסימפטו-תרמית (STM) של מודעות לפוריות, כולל מאות אמהות מניקות ותלמידות המתמודדות עם מצבי חוסר איזון הורמונלי כמו PCO. אני עובדת עם לקוחות מכל המגזרים, באנגלית ובעברית, מנחה סדנאות ומציעה ייעוץ פרטני באינטרנט ברחבי העולם וגם פנים אל פנים.

מהי שיטת המודעות לפוריות?

שיטת המודעות לפוריות (FERTILITY AWARENESS) מתייחסת למיומנות חיים שאישה רוכשת ע”י הכרות אינטימית עם גופה ומחזוריותה. מדובר בתהליך חינוכי שבו אישה (ובן זוגה) לומדת איך לצפות, לרשום ולפענח את סימני הפוריות שהגוף שלה משדר. כל נערה וכל אישה יכולה ללמוד כיצד גופה עובד ומתי היא פורייה. חומר זה מבוסס על ידע ומחקר מדעי לחלוטין.

תאריכי הסדנאות הקרובות

התאריכים המצוינים מטה מתייחסים למפגש הראשון בסדרה. מועדים לשלושת המפגשים הנוספים יתואמו יחד עם המשתתפות בקבוצה. במידה ולא קיימים תאריכים קרובים לסדנה, ניתן לארגן קבוצה ולתאם מועד מול מיכל.

מועדים לייעוץ פרטני יתואמו טלפונית לאחר התשלום וההרשמה.

שמירת מקום בסדנה

בטרם ביצוע התשלום אנא מלאי את שאלון הבריאות וקראי את הסכם ההשתתפות.

ניתן לשלם את הסכום המלא עבור הסדנה, או לשלוח מקדמה ע”ס 25% ולהסדיר את יתרת התשלום לאחר המפגש הראשון של הסדנה.

ILS

מאמרים חדשים באתר

שיטות טבעיות למניעת הריון

שיטת “הימים הבטוחים“ שיטת חישוב המסתמכת על מחזורי העבר באופן רטרואקטיבי. על פי מחזורים של העבר מחשבים את הימים הפוריים (משוערים) שבהם אישה אמורה להיות

לקריאה »

שאלות נפוצות

מחזור הווסת מושפע משני הורמונים עיקריים: אסטרוגן – הגורם לשינויים מסוימים בחלק הראשון של המחזור (לפני ביוץ), ופרוגסטרון – הגורם לשינויים אחרים בחלק השני של המחזור (אחרי ביוץ). בשינויים אלה כל אישה יכולה להבחין, ללמוד ולהבין.

לכל אישה בריאה יש שלושה סימני פוריות המצביעים על הביוץ ועל תקופת הפוריות שלה: חום גוף בסיסי, הפרשות מצוואר הרחם ושינויים במיקום ובפתיחות של צוואר הרחם. ניתן לצפות ולעקוב אחר סימנים אלו כדי לקבוע את הימים הפוריים והלא פוריים במחזור.

הביצית (זקיק) הבשלה חייה בין 10–24 שעות בלבד (ובמקרה של ביוץ שני, הוא מתרחש תוך 24 שעות מהביוץ הראשון).

זרעים מסוגלים להחזיק מעמד (כלומר להישאר “פוריים”) בגוף האישה עד חמישה ימים. בתקופת הביוץ, רירית הרחם (הפרשה) היא בעלת מבנה מיטבי כדי לסייע לזרעים לשמור על עוצמתם למקסימום של זמן.

הגופיף הצהוב (שאריות הזקיק בתוך השחלה) מפריש פרוגסטרון ובמקביל מונע התפתחות של ביציות נוספות עד המחזור הבא. הגופיף חי כשבועיים בלבד.

זוהי אינה שיטת ‘הימים הבטוחים’

 שיטת ‘הימים הבטוחים’ מבוססת על חישוב מספרי, המביא בחשבון את אורכי המחזורים הקודמים על מנת לנבא את אורכו של המחזור הנוכחי ואת הימים הפוריים בהווה. חישובים אלה אינם בטוחים כי מחזורי וסת נתונים לשינויים בהשפעת מצבים מגוונים כגון נסיעות, מחלה, מתח ותרופות.

כל אישה יכולה ללמוד לזהות ולפענח את סימניי הפוריות שלה. 

דרושה תקופת למידה של לפחות 3 חודשים של מחזורים טבעיים ורצופים (אך תוך חודש בדרך כלל היא יכולה ליישם את השיטה) כדי לנהל מעקב ולתרגל את יסודות השיטה על גופה.

דרושות עקביות ומוטיבציה ממושכת. אך אם עשרות אלפי נשים אנאלפביתיות בעולם מסתמכות על וריאציות שונות של השיטה, גם אנחנו מסוגלות לכך.

דרוש רישום יומי בטבלה של כדקה או שתיים. ניתן ליישם את השיטה תוך שני מפגשי לימוד והנחייה, שביניהם מפריד חודש של תרגול והתבוננות.

אחרי תקופת למידה שבה האישה מכירה את גופה ורוכשת ביטחון עצמי, ישנם קיצורי דרך שמאפשרים צמצום של כשני שלישים מהרישומים החודשיים בטבלה.

דרושה מורה מוסמכת שהוכשרה ללמד את השיטה על מנת לספק ליווי ומעקב מקצועיים, לפי הצרכים האישיים של כל אחת ואחת. כל אישה מסוגלת ללמוד תיאוריה באופן עצמאי, אך כדי ליישם את השיטה ביעילות מקסימלית, יש צורך במעקב של מורה מקצועית.

  1. מי משתמשת ב’שיטה הטבעית’ ולמי השיטה מתאימה?

תשובה:

  • נשים בנות 18 ומעלה ועד נשים בגיל המעבר (מנופאוזה) המעוניינות להתחבר אל חוכמת גופן.
    • נשים שלא יכולות או שאינן רוצות להשתמש בגלולות, בהתקן תוך רחמי או בכל אמצעי מלאכותי אחר.
    • נשים המתקשות להרות.
    • נשים דתיות המחפשות שיטה שמתאימה לאורח החיים הדתי.
    • נשים במצבים מיוחדים, כגון: שיבושי מחזור לקראת גיל המעבר, נשים אחרי לידה ונשים מיניקות, נשים לאחר הפלה.
    • זוגות השואפים לשיתוף ולאחריות הדדית בנוגע לפוריותם ולהתנהגותם המינית.

  1.  

  • השיטה הטבעית בטוחה ואין בה תופעות לוואי.
  • השיטה הטבעית לא דורשות התערבות רפואית.
  • השיטה מאפשרת כניסה מהירה להיריון לזוג המעוניין בכך.
  • השימוש בשיטה מגביר את המודעות לבריאות גוף-נפש וכן את תחושת השליטה האישית, השקט הנפשי והביטחון העצמי.
  • השיטה מאפשרת מצב שבו האישה לומדת לסמוך על עצמה וזה הופך אותה להיות מומחית מספר אחת על גופה.
  • השימוש בשיטה מעודד אחריות הדדית ושיתוף פעולה בין בני הזוג ויכול לשפר את התקשורת המינית ביניהם.
  • השיטה מסייעת לאבחן במהירות מגוון בעיות בריאותיות ואי-איזונים הורמונליים.
  • עצם הלמידה על פוריות הגוף היא חוויה חיונית ומעצימה לכל אחת, המאפשרת חיבור לנשיות, למיניות, ולמחזוריות הטבעית בדרך אחרת.
  • השיטה דורשת השקעה של כ – 2 דקות ביום (בתקופת הלמידה).
  1.  

רופאים רבים אינם מכירים את השיטה במלואה, או מבלבלים בינה ובין שיטת ‘הימים הבטוחים’ ולכן הם סבורים שאין היא בטוחה דיה או שאינם “סומכים” על האישה שתהיה אחראית ועקיבה כדי להתמיד בשיטה.

בישראל מקובל בקרב גינקולוגים שלא להמליץ על שיטות שאינן הורמונליות. הגלולה הפכה לנורמה חברתית ולא הותירה מקום לפתרונות נוספים. נוחיות השימוש בה וזמינותה הפכו את הגלולה לפופולרית מאוד בקרב רופאים ונשים כאחד, בלי להביא בחשבון את ההשפעות ארוכות הטווח של הגלולה ואת הנזק הבלתי הפיך שעלול להיגרם לאישה ולגופה או את השיקולים האישיים של האישה.

השיטות הטבעיות משחררות את הנשים מתלות בתרופות וברופאים. שיטות טבעיות אינן משרתות את האינטרסים הכלכליים של חברות התרופות הדואגות לספק לנו מידע אינסופי שיעודד אותנו לרכוש תרופות.

כמעט כל אחת יכולה ללמוד חומר תיאורטי ממקורות אלו, אך מי שרוצה ליישם את השיטה ביעילות ובבטיחות מרבית, צריכה ללמוד במסגרת המאפשרת מעקב וליווי בתקופת הלמידה. למידת השיטה דרך ספר, אתר או חברה, אינם תחליף לליווי ולהנחיה מקצועית. למידת ‘השיטה הטבעית’ דורשת זמן ותשומת לב לצרכים אישיים של כל אחת ואחת. מי שבוחרת ללמוד את השיטה שלא דרך מנחה מקצועית, סיכוייה להיכנס להיריון לא מתוכנן עולים באחוזים רבים. טעויות גורמות לחוסר אמון בשיטה, שלא בצדק, ולפגיעה בשמה. חמור מזה, נגרם בכך נזק לאישה עצמה. כיוון שחלק לא מבוטל מהנשים שלומדות את השיטה מגיעות עם שיבושי מחזור ו/או בעיות הורמונליות שונות, יש צורך בליווי ובהדרכה צמודים. רק מורה המוסמכת ללימוד השיטה רשאית ללוות נשים, ובאחריותן לבדוק את הכשרתה של המורה ואת תעודותיה. כמו שאישה תקפיד ללכת לרופא או למטפל מוסמך עם בעיה רפואית כך גם עם ‘השיטה הטבעית’. אישה לא תפקיר את גופה, את בריאותה ואת פוריותה בידיים לא מיומנות ולא מקצועיות.

נשים מספרות

מחפשת מתנה מיוחדת ובלתי נשכחת לאחות, חברה, או קרובת משפחה?

בין אם מדובר בנערה מתבגרת, רווקה, אישה לקראת חתונה, נשואה או גרושה, עם או בלי ילדים, הסדנה תעניק לה כלי אמיתי לחיים שיעזור לה להכיר את גופה, להתחבר לנשיות שלה, ולדעת מתי היא פוריה.

ניתן לבחור בין סדנה קבוצתית עם עוד נשים או לימוד פרטני, עם או בלי בן הזוג.

הסדנה מתאימה במיוחד כפעילות למסיבת רווקות או קבוצה של חברות שמחפשות חוויה ייחודית ומשמעותית יחד. תוכן הסדנה גמיש בהתאם לרצון המשתתפות.

סדנת שמפ- מתנה לחיים

טבלאות שמ"פ להורדה או לעריכה אונליין

טבלאות מודעות לפוריות הן הליבה של תרגול שיטת המודעות לפוריות. הן נועדו לעזור לך לעקוב אחר סימני פוריות ראשוניים ומשניים ולזהות דפוסים במחזור הוסת שלך.

התרשימים זמינים בפורמט Google Sheets לעריכה מקוונת או Microsoft Excel להורדה למחשב.

גלריית הפרשות

לכל אחת יש שפת הפרשה משלה, אותה היא יכולה ללמוד בסדנת שמ"פ. התמונות והסרטונים שלפנייך ממחישים את השינויים בהפרשות בשלבים שונים של המחזור.

*חומר זה אינו מהווה תחליף ללמידה ממנחת שמ"פ מוסמכת

בכל שאלה, אני כאן בשבילך